Vyšetrovanie havárie lietadla AN-24
Vyšetrovanie havárie lietadla AN-24 (5605) Vojenská obvodná prokuratúra Prešov, ktorá bola potom 31.10.2011 zrušená. Po skončení vyšetrovania dostali pozostalí možnosť zoznámiť sa so záverečnou správou, ktorá bola v režime „vyhradené pre služobnú potrebu“. Z tohto dôvodu museli všetci podpísať mlčanlivosť. Na zoznámenie sa zo spisom, ktorý mal cez 1000 strán, dostal každý pol hodiny. Preto mali čas akurát tak na rýchle prelistovanie, nie na zoznámenie sa. Po pol hodine už zamestnanec prokuratúry vyháňal ľudí z miestnosti. Cez to všetko traja pozostalí písomne namietali nesprávnosť záverov vyšetrovania. Ich námietky však boli zamietnuté. Nie z dôvodu, že by nemali pravdu, ale pretože uplynula doba na podanie nesúhlasu.
Odtajnenie záverečnej správy
Vzhľadom na to, že občianske združenie AN-24 (5605) – HEJCE, ktoré združilo pozostalých, nesúhlasilo so závermi vyšetrovania, žiadalo dlhodobo ministra obrany o zrušenie utajovania záverečnej správy z vyšetrovania havárie. Podarilo sa to až v roku 2020, kedy vtedajší minister obrany Jaroslav Naď vydal 28. júla nariadenie, ktorým zrušuje stupeň utajenia:
Po niekoľkých dňoch bolo možné do spisu nahliadnuť. Z dôvodu ochrany osobných údajov boli však v spise vymazané mená. Zároveň bolo vymazané aj číslovanie strán (žeby z dôvodu, aby sme nevedeli koľko strán skutočne spis má?). A nakoniec bola táto záverečná správa zverejnená aj v elektronickej forme. Avšak správu o vyšetrení nehody má nielen ministerstvo obrany, ale aj prokuratúra. Tieto dva spisy nie sú totožné. Prokurátorský spis je rozsiahlejší. Vyšetrovanie bolo skončené so záverom, že príčinou havárie bol pravdepodobne pilot, Norbet Kumančík. Občianske združenie AN-24 (5605) – HEJCE však záverečnú správu spochybnilo a na základe nových dôkazov sa snaží docieliť obnovu vyšetrovania. Viac v časti Nové poznatky.